REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG NA ODLEGŁOŚĆ
www.naturalfit.com.pl
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną przez „EMIL” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe Emil Biernat, z siedzibą w Łodzi (91-610), ul. Budy 4 Zjazdowa, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 728-231-00-85 (dalej „Usługodawca”), prowadzącym działalność w zakresie świadczenia usług fitness w ramach klubu NaturalFit w Łodzi ul. Zjazdowa 13, serwisu internetowego www.naturalfit.com.pl oraz aplikacji mobilnej (dalej jako „NaturalFit”).
- Serwis internetowy www.naturalfit.com.pl oraz aplikacja mobilna działają na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie (dalej jako „Serwis internetowy”).
- Korzystanie z Serwisu Internetowego odbywać może się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Serwisu internetowego zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Usługobiorca nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treść, strukturę, formę, grafikę lub mechanizm działania Serwisu internetowego.
- Zawarcie przez Usługobiorcę umowy na świadczenie Usług nie skutkuje przeniesieniem na Usługobiorcę prawa własności ani innych praw własności intelektualnej do zawartości Serwisu Internetowego lub samych Usług.
- Zakazane jest wykorzystywanie przez Usługobiorcę Serwisu Internetowego lub zawartej w nim treści, lub usług świadczonych przez Usługodawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.
- Usługobiorca jest uprawniony do korzystania z Serwisu Internetowego i zawartej w nim treści wyłącznie na własny użytek, do celów niekomercyjnych, bez prawa do publicznego korzystania z Serwisu internetowego, zawartej w nim treści lub ich jakiejkolwiek części, bez uprzedniego, pisemnego zezwolenia Usługodawcy.
- Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym, a także podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenia w działaniu Serwisu Internetowego.
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej Usługodawcy w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Regulamin stosuje się do wszystkich Usług dostępnych w Serwisie internetowym, chyba że postanowienia regulaminu szczegółowego dotyczącego danej Usługi stanowią inaczej.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
a) ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
b) ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
c) ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
d) ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
INFORMACJE DOTYCZĄCE RODZAJU I ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG ORAZ ICH ZAMAWIANIA DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługodawca za pośrednictwem Serwisu internetowego świadczy bezpłatnie na rzecz Usługobiorców usługi polegające na prowadzeniu konta w Portalu Klienta (dalej „Konto Klienta”) zapewniającego zarejestrowanemu Usługobiorcy możliwość m.in. zakup karnetu NaturalFit, rejestracji na zajęcia w NaturalFit oraz dostęp do innych usług opisanych w Koncie Klienta (dalej „Usługi”).
- Usługodawca może wprowadzać nowe usługi odpłatnie na warunkach wskazanych w ofercie danej usługi i zgodnie z niniejszym Regulaminem, określonych wyłącznie według własnego uznania.
- Usługi są świadczone 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (z zastrzeżeniem przerw technicznych niezbędnych do wykonania prac serwisowych), wyłącznie na rzecz zarejestrowanych Usługobiorców.
- Umowę o świadczenie Usług może zawrzeć z Usługodawcą osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Usługodawca może odmówić zawarcia umowy z osobą, która nie spełnia warunków, o których mowa w pkt. 4 powyżej.
- Umowę można zawrzeć wyłącznie w języku polskim.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta poprzez dokonanie rejestracji i założenie Konta Klienta.
- Dostęp do niektórych usług może wymagać zapłaty odrębnego wynagrodzenia. W takim przypadku Usługodawca wskaże w regulaminie szczegółowym tej usługi lub cenniku wysokość wynagrodzenia oraz sposób płatności.
- Rejestracji w Serwisie internetowym dokonuje się przy zakupie pierwszego Karnetu lub Wejścia Jednorazowego, poprzez wypełnienie formularza („Deklaracji Członkowskiej”):
a) online, tj. z poziomu podstrony Serwisu internetowego z aktywnymi polami do wyboru lub uzupełnienia, za pomocą którego Usługobiorca podaje Usługodawcy wymagane dane osobowe oraz składa wymagane oświadczenia,
b) osobiście w klubie NaturalFit, przy czym Usługobiorca powinien wypełnić wszystkie wymagane pola oraz zaznaczyć wymagane zgody, a informacje wpisane w formularzu powinny być zgodne z prawdą, przy czym całkowita odpowiedzialność z tego tytułu spoczywa na Usługobiorcy. - Umowa o prowadzenie konta w Portalu Klienta zostaje zawarta z chwilą otrzymania potwierdzenia jej zawarcia, wysłanego przez Usługodawcę wraz z niniejszym Regulaminem na adres email podany przez Usługobiorcę w formularzu.
- Założenie i prowadzenie Konta Klienta jest nieodpłatne.
- Brak przekazania przez Usługobiorcę wymaganych w formularzu online danych może stanowić podstawę do odmowy zawarcia umowy.
- Usługobiorca powinien uaktualniać swoje dane kontaktowe w Koncie Klienta, jeżeli w czasie trwania umowy na Usługi nastąpią w nich zmiany. Uznaje się, że Usługodawca prawidłowo wykonał swój obowiązek informacyjny, jeżeli wysłał zawiadomienie na ostatnio wskazany adres e-mail Usługobiorcy, niezależnie od tego, czy adres ten jest w dalszym ciągu przez niego używany.
- Usługobiorca zobowiązany jest zachować w poufności, tj. nie udostępniać osobom trzecim, dane wymagane do zalogowania do Konta Klienta, tj. login i hasło. W sytuacji, w której doszło do udostępnienia danych niezbędnych do logowania, Usługobiorca zobowiązany jest do niezwłocznej zmiany hasła. Zmiany hasła można dokonać, korzystając z funkcjonalności dostępnej w Koncie Klienta.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Usługobiorcę niniejszego Regulaminu, obowiązującego prawa lub ogólnie przyjętych norm społecznych i moralnych, dóbr osobistych osób trzecich lub uzasadnionych interesów Usługodawcy, Usługodawca wezwie Usługobiorcę do zaprzestania naruszeń, a jeżeli wezwanie to pozostanie bezskuteczne, Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerwania świadczenia Usług, w tym do zablokowania lub usunięcia Konta Klienta. O zablokowaniu lub usunięciu Konta Klienta Usługodawca poinformuje Usługobiorcę drogą mailową w terminie nie dłuższym niż 3 dni od momentu usunięcia konta.
- Usługodawca odpowiada za niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie usług objętych umową z Usługobiorcą zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, chyba że z regulaminów poszczególnych usług wynika co innego.
- Przeniesienie praw i obowiązków Usługobiorcy na osobę trzecią (cesja) jest niedopuszczalne.
§ 3
WYMAGANIA TECHNICZNE
- Usługodawca dołoży starań, aby korzystanie z Serwisu Internetowego i usług było możliwe dla Usługobiorców za pośrednictwem Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych. Usługodawca nie gwarantuje i nie odpowiada za to, że każdy wariant konfiguracyjny sprzętu elektronicznego posiadany przez Usługobiorcę, umożliwi korzystanie z Serwisu Internetowego.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
a) komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
b) dostęp do poczty elektronicznej’
c) przeglądarka internetowa,
d) zgoda na włączenie w przeglądarce internetowej plików Cookies oraz Javascript. - Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
§ 4
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z KORZYSTANIEM Z
USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Usługodawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowana danych Usługobiorców przez osoby nieuprawnione, dlatego Usługobiorcy powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
- Usługodawca stosuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w tym środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet – w celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Serwisie Internetowym. Usługodawca zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Serwisie internetowym poprzez szyfrowane połączenie SSL.
- Do podstawowych, potencjalnych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:
a) złośliwe oprogramowanie (ang. malware);
b) różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego Usługobiorcy sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;
c) programy szpiegujące (ang. spyware);
d) programy śledzące działania Usługobiorcy, które gromadzą informacje o Usługobiorcy i wysyłają je, zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody, autorowi programu;
e) spam;
f) niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
g) wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. Phishing);
h) włamania do systemu teleinformatycznego Usługobiorcy z użyciem m.in. takich narzędzi hackerskich jak exploit rootkit. - Usługobiorca, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje, podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki powinien być stale aktualizowany.
- Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Usługobiorców z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także:
a) włączona zapora sieciowa (ang. firewall),
b) aktualizacja oprogramowania,
c) nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
d) czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji,
e) wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
f) regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware,
g) szyfrowanie transmisji danych,
h) instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
i) używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.
§ 5
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Przepisy niniejszego punktu stosuje się wyłączenie do umów, w których Usługobiorcą jest osoba fizyczna zawierająca umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument) oraz do osób, o których mowa w art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Usługobiorca może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia bez podawania przyczyny.
- Odstąpienia od umowy można dokonać, składając odpowiednie oświadczenie na piśmie pod adres NaturalFit, ul. Zjazdowa 13, 91-610 Łódź lub elektronicznie na adres e-mail: recepcja@naturalfit.com.pl w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia umowy.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy na Usługi.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem listem lub drogą mailową, odpowiednio na adresy wskazane w pkt. 3 powyżej. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest udostępniony na stronie internetowej www.naturalfit.com.pl, jednak korzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą, a strony umowy zwracają sobie wzajemnie wszystko, co sobie świadczyły.
- Zawierając umowę na Usługi, Usługobiorca może zażądać rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do wykonania prawa do odstąpienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Deklaracji Członkowskiej.
§ 6
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- W sprawie świadczonych drogą elektroniczną usług a także w sprawie składania reklamacji Usługobiorca może kontaktować się z Usługodawcą:
a) pisemnie pod adresem: NaturalFit, ul. Zjazdowa 13, 91-610 Łódź, lub
b) pod adresem poczty elektronicznej: recepcja@naturalfit.com.pl. - Zgłoszenia i reklamacje powinny zawierać opis zdarzenia lub problemu będącego przedmiotem zgłoszenia, lub reklamacji oraz dane kontaktowe, umożliwiające przekazanie przez Usługodawcę odpowiedzi.
- Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji zgłoszonej przez Usługobiorcę i powiadomi go o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania na dane kontaktowe przekazane przez Usługobiorcę.
§ 7
ZMIANY REGULAMINU
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, w szczególności z przyczyn obejmujących:
a) zmiany oferowanych produktów lub opłat za ich udostępnianie;
b) zmian w zakresie sposobów świadczenia Usług, w tym zmian sposobów płatności;
c) gdy konieczność wprowadzenia zmiany spowodowana będzie zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
d) gdy konieczność wprowadzenia zmiany spowodowana będzie prawomocną decyzją administracyjną lub prawomocnym wyrokiem sądu;
e) zmian technicznych związanych z funkcjonowaniem serwisu internetowego, w tym zwiększeniem jego funkcjonalności;
f) gdy zmiana uzasadniona będzie poprawą jakości świadczenia usług lub zwiększeniem bezpieczeństwa Usługobiorców. - Usługodawcy przysługuje także prawo wprowadzania zmian zawartości Serwisu Internetowego i świadczonych Usług.
- Każdy Usługobiorca zostanie poinformowany o treści zmian Regulaminu oraz o istotnych zmianach zawartości Serwisu Internetowego i świadczonych Usług poprzez umieszczenie na stronie internetowej Serwisu Internetowego informacji o takich zmianach, oraz przez przesłanie ich na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy.
- Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że zmiana dotycząca zawartości Serwisu Internetowego lub Usług jest istotna w sytuacji, gdy ilość treści zawartych w Usługach zostanie drastycznie zredukowana lub w istotnym zakresie ulegnie zmianie całościowy charakter oferowanej zawartości.
- Zmiany wejdą w życie w dniu wskazanym w informacji o zmianie, nie wcześniej jednak niż po upływie 14 dni od momentu poinformowania o zmianie.
- W przypadku braku akceptacji zmian Usługobiorca może złożyć wypowiedzenie umowy ze skutkiem na dzień wejścia takiej zmiany w życie. W przypadku, gdy Usługobiorca nie wypowie umowy przed wejściem takiej zmiany w życie, uznaje się, że Usługobiorca zaakceptował wprowadzone zmiany.
§ 8
INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Usługobiorców jest Usługodawca, tj. „EMIL” Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe Emil Biernat, z siedzibą w Łodzi (91-610), ul. Budy 4 Zjazdowa.
- Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem www.naturalfit.com.pl.
§ 9
ZAKOŃCZENIE OBOWIĄZYWANIA UMOWY
- Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej.
- Umowa może zostać rozwiązana w każdym momencie przez Usługobiorcę bez podania przyczyny ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, jednakże nie wcześniej niż z dniem wygaśnięcia lub rozwiązania umowy na Karnet, Wejście Jednorazowe. Wypowiedzenie należy złożyć na piśmie, telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej, wskazane w § 5 Regulaminu.
- Biorąc pod uwagę cel rejestracji Usługobiorcy w Serwisie internetowym oraz prowadzenia Konta Klienta, Usługodawca zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta Klienta w przypadku, jeżeli przez nieprzerwany okres kolejnych 18 miesięcy Usługobiorca nie będzie związany z Usługodawcą żadną umową na Karnet lub Wejście Jednorazowe.
- Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o terminie usunięcia Konta Klienta z 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez wysłanie informacji na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w Koncie Klienta.
- Usługobiorca jest uprawniony do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym, jeżeli Usługodawca nie realizuje umowy zgodnie z Regulaminem, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń we wskazanym, odpowiednim terminie.
- Usługodawca uprawniony jest do rozwiązania umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia z powodu ważnych przyczyn skutkujących zaprzestaniem świadczenia usług będących przedmiotem umowy.
- Usługodawca uprawniony jest do natychmiastowego rozwiązania lub zawieszenia wykonywania umowy w przypadku, jeżeli:
a) wystąpi siła wyższa lub inne wyjątkowe wydarzenie, przez które, mimo dołożenia odpowiedniej staranności, nie będzie możliwe świadczenie usług zgodnie z umową,
b) Usługobiorca poda nieprawdziwe dane lub posłuży się sfałszowanymi dokumentami przy zawieraniu umowy,
c) Usługobiorca przeniesie prawa i obowiązki wynikające z umowy na osobę trzecią,
d) naruszenia przez Usługobiorcę postanowień Regulaminu.
§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieunormowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Uznanie za nieważne któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
- W przypadku wystąpienia sporu wynikającego z umowy Usługobiorca i Usługodawca w pierwszej kolejności podejmą starania w celu polubownego rozstrzygnięcia takiego sporu. W przypadku, gdy stronom nie uda się osiągnąć porozumienia, spór zostanie rozstrzygnięty przez właściwy sąd powszechny. Przed wniesieniem pozwu do właściwego sądu powszechnego Usługobiorca, jako konsument, może złożyć skargę do jednego z organów uprawnionych do rozstrzygania pozasądowych skarg i sporów konsumenckich. Aktualna lista takich organów jest udostępniona na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.polubowne.uokik.gov.pl W celu polubownego rozstrzygnięcia sporu on-line, Usługobiorca może także skorzystać z listy znajdującej się pod adresem: www.ec.europa.eu/consumers/odr Usługodawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza żadnych uprawnień konsumentów, które przysługują im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie w dniu 1 lipca 2025 r.